Pages

Royal Jelly makanan berkhasiat untuk wanita

Apa itu Royal Jelly?

Royal Jelly merupakan satu produk daripada pekerja lebah yang berwarna putih susu (ada juga orang panggil Royal Jelly ni sebagai Susu Lebah) dan ia juga seperti gelatin yang dihasilkan oleh para pekerja lebah daripada kelenjar-kelenjar hypopharyngeal. Royal Jelly merupakan makanan bagi larva pekerja lebah sehingga usia 3 hari tetapi menjadi makanan bagi larva Ratu Lebah sepanjang hidup Ratu Lebah. Seperti yang diketahui, Ratu Lebah adalah bersaiz besar dan hidup lebih lama berbanding lebah-lebah lain serta mampu menghasilkan beribu-ribu telur lebah setiap hari.




Royal Jelly mengandungi komponen Vitamin A, C, D dan E dan juga Vitamin B Kompleks yang tinggi termasuk Vitamin B5 (asid Pantothenic), yang merupakan salah satu bahan/mineral yang penting di dalam badan untuk sintesis and metabolisme protein, lemak, karbohidrat dan beberapa hormon. Royal Jelly juga mengandungi campuran seimbang termasuk 14 asid amino perlu, kalsium, copper, iron, phosphorus, potassium, silicon, sulphur and asid nukleik.

Apa istimewanya Forever Royal Jelly dengan Royal Jelly yang lain?


    Berasal dari Gurun Besar Sonoran di Arizona yang merupakan rumah kepada beribu-ribu pelbagai jenis bunga yang bebas daripada pencemaran. Ini adalah penting untuk memastikan produk tidak tercemar dengan unsur-unsur yang tidak sihat.


    Forever Royal Jelly diekstrak daripada sarang lebah dan "immediately freeze-dried" untuk membuang/mengeluarkan lebihan air daripada produk Royal Jelly, manakala elemen-elemen  lain ditinggalkan tanpa terjejas didalam Royal Jelly. Maksudnya, khasiat Royal Jelly tidak hilang dan masih terpelihara dalam setiap tablet Forever Royal Jelly. 


    Forever Royal Jelly telah diuji mengandungi 6%+ 10-HDA, di mana melebihi standard normal untuk Royal Jelly. 10-HDA adalah ukuran ujian untuk menentukan tahap ketulenan Royal Jelly dan Royal Jelly yang berkualiti harus mengandungi paras normal bacaan 10-HDA antara 1.4 % - 2.3%. Tetapi Forever Royal Jelly mengandungi jauh lebih tinggi 10-HDA. JANGAN beli Royal Jelly jika anda TIDAK TAHU kandungan 10-HDA , SEBAB anda boleh membazirkan wang anda! Ini kerana 10-HDA membantu menguatkan sistem imun badan anda dan semakin tinggi kandungan 10-DHA, lebih cepat manfaat kesihatan jeli diraja akan mula bekerja untuk badan anda!


    Produk semulajadi TANPA pengawet dan pewarna dan juga perisa tiruan. Rasa tajam dan sedikit masam adalah disebabkan oleh kandungan asid amino dan kandungan vitamin B kompleks yang tinggi. Tetapi jangan risau, Forever Royal Jelly ditambah dengan Natural Orange Flavor dan Citric Acid untuk menambahkan dan menyeimbangkan rasanya.



MANFAAT ROYAL JELLY FOREVER LIVING

1)Nutrisi untuk MENGHILANGKAN STRESS:


Satu sumber baik Vitamin B5 yang diperlukan untuk menghasilkan hormon melatonin yang mengawalatur kitaran tidur dan menggalakkan rasa relaks.Kehadiran inositol membantu mengawalatur hormon adrenalin dan juga endorfin dalam badan yang membantu mengurangkan tahan stress/tekanan.


2)Nutrisi untuk MENGURANGKAN MIGRAIN:
Kaya dengan vitamin B Kompleks, Asetilkolina dan Insitol yang membantu mengawalatur sistem saraf dengan demikian mengurangkan kegelisahan dan tekanan.Mengandungi fitohormon yang boleh membantu mengawalatur dan menyeimbangkan hormon.


3)Nutrisi untuk PENJAGAAN KULIT/AKNE:
Tekanan dan hormon tidak seimbang boleh menyebabkan akne dan jerawat. Royal Jelly mengandungi fitohormon yang boleh membantu mengawalatur hormon dan kulit anda akan menjadi lebih baik.


4)Nutrisi untuk MENGAWAL HIPOTIROIDISM atau HIPERTIROID:
Mengandungi fitohormon yang boleh membantu mengawalatur dan mengimbangi hormon dalam tubuh.Asid nukleik dan Vitamin B kompleks penting untuk pertumbuhan semula sel dan menjaga kesihatan kulit.


5)Nutrisi untuk MENGAWAL KITARAN HAID (MENOPOUSE):

Membantu menjaga kesihatan kulit dan mengimbangkan sistem hormon wanita.
  

6)Nutrisi untuk KESUBURAN WANITA:
Mengandungi fitohormon yang boleh membantu mengawalatur dan mengimbangi hormon dalam tubuh.Meningkatkan kesihatan sistem pembiakan wanita.


7)Nutrisi untuk PESAKIT GOUT:
Kaya dengan Vitamin B Kompleks terutamanya Vitamin B5 yang boleh membantu dalam mengurangkan pengumpulan asid urik pada sendi.


Royal Jelly sememangnya mempunyai khasiat yang sangat banyak , terutama untuk meningkatkan daya tahan badan, serta meningkatkan taraf kesihatan dan mencegah jangkitan kuman.  


Antara Khasiat Royal Jelly yang lain ialah:

    -Meningkatkan kesihatan secara umum.
    -Membantu memperlambat proses penuaan.
    -Memperbaiki sel-sel kulit.
    -Membantu pertumbuhan rambut dan mengawal pertumbuhan uban.
    -Membantu pertumbuhan kuku.
    -Meningkatkan daya ingatan.
    -Membantu masalah hormon seperti haid yang tidak teratur dan melambatkan menopause pada wanita.
    -Meningkatkan fungsi sistem peranakan.
    -Membantu pemulihan Tulang patah dan tulang rapuh.
    -Parkinson dan hilang ingatan.
    -Diabetes.
    Arthritis/rhemautik.
    -Anemia.
    -Tekanan darah tinggi.
    -Kadar kolesterol tinggi.
    -Asma.
    -Impetigo.


Harga Pasaran Royal Jelly adalah RM 118 untuk 60 tablet. Dengan pengambilan 2 biji sehari, satu (1) botol Forever Royal Jelly mampu bertahan selama sebulan atau lebih tepat 30 hari.

Berminat oleh hubungi saya di 0136283485

Farahana

Saya merupakan seorang Pengedar Sah Forever Living Product dan juga seorang Pegawai IT di salah sebuah syarikat GLC. Saya mempunyai misi untuk membantu semua lapisan masyarakat untuk mendapatkan kesihatan yang lebih baik dan peluang menambah pendapatan dengan FOREVER LIVING.

No comments:

Post a Comment