Pages

Atasi Sakit MiGRaiN

Hampir setiap orang pernah mengalami sakit kepala – anda mungkin berasa denyutan di depan kepada anda ketika mengalami selsema atau flu, atau pun selepas seharian yang sibuk,anda mungkin berasa sakit di pelipis anda atau di belakang kepala anda akibat tekanan.

Kebanyakan sakit kepala menyebabkan kesakitan di depan, di atas dan di tepi kepala anda, yang seakan-akan seperti terdapatnya gelang getah yang telah ditegang di keliling kepala anda.

Tetapi sakit migrain adalah berlainan.

Apakah itu migrain?
Migrain ialah sejenis sakit kepala dengan kesakitan yang berdenyut-denyut, biasanya di sebelah kepala sahaja (kiri sahaja atau kanan sahaja). Ini biasanya diiringi rasa loya atau muntah dan kesensitifan yang lebih tinggi terhadap cahaya dan bunyi.

Jika anda mengalami sakit migraine, anda bukanlah keseorangan. Mengikut Jurnal Persatuan Perubatan Amerika (JAMA), kaum wanita adalah lebih kerap mengalami sakit migraine berbanding kaum lelaki dengan kelaziman sebanyak 25% untuk kaum wanita dan 8% untuk kaum lelaki.


Punca Migrain?
Sebab sebenar sakit migrain masih tidak diketahui. Keputusan penyelidikan terkini mencadangkan bahawa keradangan pada saluran darah di bahagian otak yang menyebabkan saluran darah mengembang dan menekan pada saraf berdekatan, dengan demikian menyebabkan kesakitan. Keradangan tersebut mungkin disebabkan oleh stimulasi pada saraf trigeminal (saraf sensori utama di muka).

Kebanyakan pesakit-pesakit migrain dapat mengenal pasti pencetus-pencetus yang menyebabkan atau memburukkan sakit migraine mereka. Kekerapan dan keterukan sakit migraine dapat dikurangkan dengan mengelakkan pencetus-pencetus yang dikenalpasti itu.

Apakah yang mencetuskan sakit migrain?
  • Tekanan dan kegelisahan
  • Kafein dan alcohol
  • Kekurangan tidur atau tidur terlalu lama
  • Perubahan hormone ketika peredaran haid (sesetengah kaum wanita mengalami sakit migrain sebelum haid bermula, yang mungkin disebabkan oleh tahap estrogen yang rendah ketika haid)
  • Makanan yang mengandungi nitrat (misalannya daging ‘luncheon’, ‘hot dogs’), tiramin (keju, ikan salai, wain merah), MSG atau aspartam
  • Keadaan persekitaran seperti cahaya yang terang, bunyi yang terlalu bising atau bau yang kuat

Ikuti tips berikut apabila anda mengalami sakit migrain:
  • Berehat di bilik gelap dan sunyi
  • Tidur dengan secukupnya tetapi jangan keterlaluan.
Atasi migrain dengan Produk forever yang semulajadi.
  1. Aloe Berry Nectar
  2. Arctic Sea
  3. Royal Jelly

1.ALOE BERRY NECTAR mampu membantu merawat penyakit, jangkitan kuman dan sistem penghadaman. Ia juga mencantikan kulit dari dalam. Perahan epal dan seratnya pula membantu mengekalkan kesihatan dan menurunkan kadar kolestrol, menyeimbangkan tekanan darah, menghalang dan merawat kanser usus.

2)Nutrisi untuk MENGURANGKAN MIGRAIN:
Kaya dengan vitamin B Kompleks, Asetilkolina dan Insitol yang membantu mengawalatur sistem saraf dengan demikian mengurangkan kegelisahan dan tekanan.Mengandungi fitohormon yang boleh membantu mengawalatur dan menyeimbangkan hormon.
  
 uran keahlian RM 90 seumur hidup dan percuma sebotol aloe vera gel 1 liter. 

Ingin mendapatkan produk ini, boleh call/wassup Ana - 0136283485. Penghantaran ke seluruh kuala lumpur, shah alam, klang, pahang. 

Farahana

Saya merupakan seorang Pengedar Sah Forever Living Product dan juga seorang Pegawai IT di salah sebuah syarikat GLC. Saya mempunyai misi untuk membantu semua lapisan masyarakat untuk mendapatkan kesihatan yang lebih baik dan peluang menambah pendapatan dengan FOREVER LIVING.

1 comment: